Powered by Blogger.
RSS

Saat kau pergi

Ketika tidur, kita menutupkan mata. Ketika menangis, kita menutupkan mata. Dan ketika kita membayangkan sesuatu, kita turut menutup mata. Itu kerana, hal yang terindah tak terlihat dengan mata. Ketika kita menemukan seseorang yang keunikannya menawan hati kita, kita bergabung dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan serupa yang dinamakan CINTA.

Ada hal yang tak ingin kita lepaskan. Orang-orang yang tidak ingin kita tinggalkan. Tetapi ingatlah, melepaskan bukan berakhirnya dunia, melainkan awal suatu kehidupan baru. Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang disakiti, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba.

Kerana merekalah yang bisa menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka. Cinta yang AGUNG adalah ketika kita menitiskan air mata dan masih peduli terhadapnya. Ketika dia tidak mempedulikan kita, dan kita masih menunggunya dengan setia.

Ketika dia mula mencintai orang lain, kita masih bisa tersenyum dan berkata “Aku turut berbahagia Untukmu”. Apabila cinta tak berhasil, BEBASKANLAH dirimu. Biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas lagi.

Ingatlah, bahawa kita mungkin menemukan cinta dan kehilangannya. Tetapi, ketika cinta itu mati, kita tidak perlu mati bersamanya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: