Powered by Blogger.
RSS

Aku perlu lebih tabah

Duhai hati,

Aku tahu kau menderita,

Aku fahami kau merana,

Namun apa yang aku mampu,

Bila kau kata kau menderita,

Aku berdoa agar kau terus tabah,

Bila kau kata kau sengsara,

Aku berdoa agar kau terus gagah,

Bila kau kata kau merana,

Aku berdoa harap kau tidak terus mengalah,

Doaku tidak akan pernah putus agar,

Moga dan harap kau terus diberikan kesempatan demi kesempatan..



Aku harus lebih tabah dari biasa. Tetapi kenapa baru sekarang semua ini terjadi?. Aku sering bertanya, apa salahku? Kenapa badai hadir dengan tiba-tiba? "Terimalah dengan hati yang terbuka, sudah bukan jodoh kita." Mudahnya dan ringkasnya kata-kata. Bagaikan belati tajam menturis goresan hati sehingga berbekas dan meninggalkan parut yang tak kan hilang.

biarpun aku dilepaskan tanpa sebab yang jelas, malah dilukai tanpa aku tahu adakah aku bersalah dan berdosa terhadapnya. Moga kau temui apa yang kau hajati. Biarpun bukan aku yang berkongsi saat itu nanti. Cuma apa yang ingin aku katakan, sekali kau pergi, usahlah kau kembali lagi. Bagi aku, cinta untuk kau dah MATI.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: