Powered by Blogger.
RSS

Salah lending

Sabtu ahad 5-6 jan adalah hari yang sangat memenatkan..Apa tak nya, dari pagi sampai ke malam sibuk menguruskan persiapan perkawinan..dari memasak waktu pagi, petang sibuk ke kota mencari barang, malam sibuk menghias bilik..Nak kawen la katakan..semuanya selesai pukul 1.30 pagi..Huhhuhu mujurlah dibantu oleh encik bakal suami..Aku dok hulur barang2 dari bawah bawah, encik suami yang sibuk menyiapkan hiasan bilik di bahagian atas..
 
Dah penat2 malam tu pasang tabir, esoknya kak idah bising sebab aku pasang tabir tak bergosok..malam esoknya 6 jan, kak idah sorang-sorang dalam bilik cabut balik tabir yang aku pasang..Dia kemaskan lagi apa yang patut..Aku kat luar siapkan reben untuk bunga..
 
Tiba-tiba aku terdengar bunyi kipas terkene benda keras..aku pon buat tak tau je la..tu mesti kipas terkene tangga yang kak idah panjat tu..Tapi aku pelik sebab tak dengar lagi bunyi stepler kak idah..Bilik tu yang mula-mula berketak ketuk bunyi stepler tiba-tiba je sunyi sepi..Hati aku dah berdebar..Alamak kak idah terkena kipas ker?..Semalam pon Encik bakal suami hampir-hampir terkene kipas..Tapi ntah macam mana, mungkin disebabkan memang dah takdir, atau benda nak jadi, tangan kak idah terkena kipas yang sedang ligat berpusing..
 
Aku jengah ke bilik..aku tengok kak idah dah terduduk kat lantai tengah menangis..Aduhhh kesian kak idah..Disebabkan nak tolong siapkan bilik aku, tangan dia jadi mangsa..dah tercedera..Banyak betul jasa kak idah pada aku..Tak dapat nak balas semua jasa-jasa kak idah..
 
Nampaknya malam ni aku pulak la terpaksa panjat tangga tu untuk terus siapkan bilik yang dah macam sarang pembuangan sampah sarap tu..bersepah-sepah dengan pelbagai barangan perkahwinan yang tak sempat nak dikemaskan..
 
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: